Bijgewerkt: 20 november 2017

Electrische deken in brand

Nieuws -> Brandweer

Bron: Amstelveenweb.com
11-10-2006

Op woensdag 11 oktober 2006 in de vroege ochtend om 3 uur 26, werd de brandweer gealarmeerd door de melding dat er in het flatgebouw aan de Meester F.A. van Hallweg 160, brand was uitgebroken.

In de woning bleek de electrische deken vlam te hebben gevat. Het beddengoed stond ook in brand, dat met veel rookontwikkeling ging gepaard. De brandweer heeft het uitgebluste beddengoed van de 5de verdieping naar beneden gegooid, naast het trappenhuis.

Hallweg flat Amstelveen(Amstelveenweb.com collectie - 2006)

De woning in de flat aan de van Hallweg


Waarschijnlijk is de brand door een kortsluiting in een elektrische deken ontstaan. De gewonde vrouw, die niet goed op been was, werd met een hoogwerker uit de flat gehaald. Dit was niet eenvoudig vanwege de hoogte van de flat en de geparkeerde auto’s ervoor.

De gewonde werd met onbekend letsel door een ambulance naar het ziekenhuis vervoerd.

Heel vaak gebeuren ongelukken met elektrische dekens. Dit ontstaat als de deken wordt opgerold of gevouwen, waardoor er een breuk kan ontstaan in de deken opgerolde snoer. Na inschakeling ontstaat dan kortsluiting, met brand als gevolg, zoals in dit geval is gebeurd. Leg een elektrische deken dus altijd zorgvuldig weg en gebruik deze alleen als die helemaal is uitgevouwen.


 



Amstelveenweb.com is niet verantwoordelijk voor de inhoud van de nieuwsberichten.